Rubriky

středa 21. srpna 2013

Zkouším a (ne)doporučuji I.

V poslední době jsem si čím dál tím víc zamilovala investice do zdravého životního stylu, nicméně se nájezdy na obchody se zdravou výživou konaly především v Praze, jelikož jsem si říkala, že v tom našem zapadákově přece nemůžou mít něco zajímavého. Tento závěr vycházel z toho, že jsem se ještě v minulém školním roce vydala do jednoho obchodu se zdravými potravinami, o kterém jsem bůhví proč měla vysoké mínění a o to víc mě zklamalo, že tam víceméně neměli nic zajímavého, snad jen nedoslazovanou instantní ovesnou kaši a tak jsem předpokládala, že se poblíž mého bydliště nedá nic sehnat, což byl ale k mému štěstí mylný předpoklad. V několika málo dnech jsem objevila tři úžasné menší obchůdky a jeden jsem si na první pohled zamilovala, taky jsem v něm utratila náležitě velkou sumu peněz. :D Koupila jsem si pár pěkných věcí, se kterými bych se s vám chtěla podělit, třeba vás taky něco zaujme, jako mě. :)



                                                                             Ovesné mléko
Už delší dobu jsem chtěla vyzkoušet nějaký sušený nápoj rostlinného původu, k čemuž mě nakonec donutila ta okolnost, že doma se ještě delší dobu nebude vyskytovat žádné mléko, maximálně to pro naší nemocnou labradorku, což jí (samozřejmě z loajality :D) odmítám krást. Bez mléka žít nemůžu, sice ho nemám až tak často samotné, ale do čeho bych si proboha dávala protein? Ne, to prostě nešlo, takže jsem si po delším rozmýšlení které vzít, vybrala nakonec tohle sympaticky vypadající ovesné mléko. Měla jsem z něj trošku strach, ještě jsem ho neměla, ale obavy byly zbytečné, moc mi chutnalo, navíc má i skvělé výživové hodnoty - kolem 400kj na jednu porci, která obsahuje hodně bílkovin a jak přirozenou ovesnou vlákninu, tak i špetku té dodané, takže já si rozhodně další balení koupím. :)

                                                                        Sójový vanilkový nápoj
O této mé "náhražce" proteinu jsem se zmiňovala v tomto článku. Je to vlastně obdoba proteinu, nad kterým jsem se rozmýšlela v DM, ale nakonec jsem si vybrala tuhle krabičku, jednak proto, že byla levnější, já totiž nevěděla, jestli mi to bude chutnat a taky jsem přemýšlela nad tím, jak moc je vlastně pro mě protein vhodný, takže nakonec do košíku putoval tenhle sójový drink. Dávala jsem si ho s mlékem (když ještě bylo :D), na obalu píšou cca 20g prášku do sklenky mléka, ve které se kompletně rozpustí. No, on se kompletně nerozpustil, on se obvykle rozpustil tak z půlku, byla to spíš taková kašička. Chuť není špatná, bráška zkonstatoval, že to "smrdí jako Smecta," což je náš obávaný prášek na střevní potíže :D, ale mně docela vyhovoval, navíc je tam vlákniny opravdu dost a bílkovin jakbysmet, nicméně příště si koupím už protein a nejlépe čokoládový. :)


                                                                           Sladidlový mix
Jsem si jistá, že stevii už všichni dobře znáte, ale ne každý jí má rád. Mně osobně nevadí, naopak jí poměrně vyhledávám, ale spíš pro slazení nápojů, s pečením ještě nemám až takové zkušenosti, plusem ale je, že nikdo z rodiny nepoznal, že by tam místo jejich milovaného cukru bylo nedejbože něco zdravého. Konkrétně tuto krabičku jsem si koupila v Bille, ale viděla jsem jí i v Kauflandu a myslím, že bude k sehnání poměrně dobře. Za 250 gramů jsem zaplatila asi 70 korun, z čehož je jasné, že 20 gramů čistého extraktu tam nebude, bohužel. Je to směs fruktózy a stevio-glykosoidů, což je přijatelná zdravější náhražka cukru, navíc pokud někomu nejede čistá stevie, je tohle dobrá volba, rozdíl není příliš poznat. :)

                                                                       Nesquik a lá Krteček
Myslím, že nejsem sama, kdo zejména jako malý újížděl na kakaových kuličkách, které byly lákavě zabaleny a podávány samotným velkým králíček Nesquikem. Nicméně čas plynul a přeslazené kuličky mi sice pořád chutnaly, ale nároky na výživu byly jiné a tak jsem se s těžkým srdcem kakaových hodů vzdala. Jaká byla moje radost, když jsem v nově objeveném obchodě se zdravou výživou narazila na celozrnné kuličky s kakaovou příchutí, sníženým obsahem tuku a cukru je tam o polovinu méně, než v klasickém Nesquikovi, no nekupte to! Cena je řekla bych dobrá (25 korun za 150 gramů) a chuť je úžasná, něco přesně pro kakaové závisláky, jako jsem já. :)
                                                                        Z rýže se dělá sirup?
Minimálně pro mě to bylo trošku překvapení. Můj výběr mezi hromadou sladkých pokušení probíhal asi tímto stylem: "Tak javorový nechci, to má každý, agáve taky, švestkový asi chutná jako švestkové pivo, to mi moc nejede, ale co takhle rýžový?". Přiznávám se, že na javorovém sirupu ujíždím, agáve je taky dobré, ale chtěla jsem vyzkoušet něco nového, plus bylo i to, že byl z nabídky sirupů CountryLife nejlevnější - 55 korun za jedno 350 gramové balení. Osobně mi nejvíc zachutnal v kombinaci s tvarohem, praženými vločkami, oříšky a v druhém provedení s jáhlovou kaší Nomina a sladkým ovocem. Za mě rozhodně palec nahoru. :)

2 komentáře:

  1. Stevii chci hrozně moc vyzkoušet! Už jenom proto, že jím tolik slazených věcí, až to hezké neni :D A nesquik je moje citová záležitost a těch přeslazených se asi nikdy nevzdám :D ale tohle vypadá super!

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle patří spíše k jinému článku, který jsi zveřejnila, ale nicméně bych si s tebou strašně ráda popovídala. Také jsem byla na léčení už několikrát. Sice ne v Motole, ale za to v Brně a v Havlíčkově Brodě, který jsi ty neuvedla, ale podle jídelníčku si myslíš, že jsi tam také byla... Pokud budeš chtít ozvi se mi na mail jana-11@seznam.cz budu velmi ráda. J.

    OdpovědětVymazat